شاید شما هم شنیده باشید که با جوش شیرین می توان لکه های روی مبل را با کمترین هزینه و با بهترین روش پاک کنید. برای اطلاع از نحوه پاک کردن لکه از روی مبل و یا تشک این مقاله را تا آخر بخوانید.

در این روش علاوه بر لکه بری مبل، خاک، عرق، سلول های پوست مرده، گرد و غبار و بوی بد مبل را از بین خواهید برد.
برای این کار اول از همه باید گرد و غبار روی مبل را پاک کنید. با استفاده از الک، یک بسته از جوش شیرین را همراه با عطر بر روی نبل بریزید. مبل و یا تشک را برای یک روز رها کنید. در مرحله بعد با استفاده از جارو تمام جوش شیرین را از روی مبل یا تشک پاک کنید.

این روش تمیز کردن تشک باعث حذف خاک، عرق، سلول های پوست مرده، گرد و غبار و بوی های ناخوشایند می شود.
ابتدا تمام تشک را جارو بکشید . سپس با استفاده از یک الک، یک بسته از جوش شیرین را (در صورت لزوم، می توانید ۱۰ تا ۱۵ قطره عطر اضافه کنید) روی تمام سطح آن پخش کنید. کاملا تشک را برای چند ساعت، ترجیحا برای یک روز کنار بگذارید. سپس آن را به دقت جارو کنید تا جوش شیرین ها جمع آوری شوند. سپس با یک محلول لکه بر مبل فومی که نحوه ساخت آن را به شما توضیح خواهم داد، مبل خود را پاک کنید.

نحوه ساخت محلول فوم لکه بر

یک ظرف بزرگ برداشته و داخل آن 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 قاشق غذاخوری پودر شستشو را ریخته و مخلوط کنید. سپس 1 فنجان آب جوشیده و 4 تا 5 قاشق غذاخوری سرکه اضافه نمایید. مگهمه چیز را مخلوط کرده و محلول را در یک آب پاش بریزید.
فرش یا مبلمان راحتی را جارو کرده و محلول حاصل را به مدت 5 تا 10 ثانیه اسپری کنید، سپس مایع را با یک اسفنج پاک کنید (در صورت لزوم، قسمت های لکه را بسایید). آنقد تکرار نمایید تا لکه از روی مبل، تشک و یا فرش پاک شود، اما مطمئن شوید که مایع رنگ پارچه را خراب نکند.

نکته: جوش شیرین و سرکه می تواند برای هر پارچه ای استفاده شود، به جز انواع طبیعی.

لینک کوتاه مقاله: https://mini-magazine.ir/?p=57

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *