مبل های راحتی  (sofa) را با توجه به اندازه، بازو و شکل پشت با هم تفاوت دارند، بنابراین در این مقاله شما را با 21 نوع مختلف مبل راحتی همراه با نام آنها آشنا خواهیم کرد.

در سایت Merriam-Webster.com مبل راحتی با معادل های دیگری همچون مبل طولانی، مبل همراه با بازو و پشتی و مبل تختخواب شو نام برده می شود.

فرهنگ لغتی که در سایت Merriam-Webster ارائه می شود، معتبرترین فرهنگ لغت آنلاین آمریکا برای تعریف کلمات انگلیسی، معانی و تلفظ است.

مبل راحتی عثمانی (The Ottoman)

این نوع از مبل برای اولین بار توسط امپراطوری عثمانی، معرفی شد.  در سایر کشورها به دلایل آشکار به اختصار به آن صندلی می گویند و یکی از صندلی های تکمیل کننده مبلمان است. در گذشته از آن به عنوان محلی برای قهوه خورن استفاده می کنند و با نشستن بر روی این مبل راحتی، قهوه نوش جان می کردند!

مبل راحتی دسته دار (The Armchair)

استفاده از مبل های احتی تا قبل از قرن 16 متداول نبود اما در حال حاضر از این نوع مبل ها با هر شکل و اندازه ای و به شکل مبل های تک نفره لوکس مانند صندلی های ماساژ ساخته می شود.

مبل راحتی دسته دار (The Armchair)

مبل لاوسیت (The Loveseat / Sofa)

در منزل بسیاری از شما فضاهای کوچک وجود دارد که شاید برای چیدمان آن ها به مشکل برخورده باشید. این فضا می تواند گوشه ای از اتاق خواب، راهرو، نشیمن یا حتی سالن پذیرایی باشد و جایی برای گذاشتن یک ست کامل مبل نیست. بنابراین می توان از کاناپه های دونفره که به آنها مبل های لاوسیت (Loveseat) می گویند، استفاده کرد.

مبل لاوسیت (The Loveseat / Sofa)

مبل راحتی چند بخشی یا سکشنال (The Sectional / Modular)

مبل های چند تکه از مبل هایی هستند که بدون شک در هر خانه ای به آنها نیاز دارید. ایین مبل ها ترکیبی از تکه های کاناپه هستند که در کنار هم قرار گرفته تا آرایش نهایی مبلمان اتاق نشیمن را کامل می کنند. هرچه خانواده های بزرگتری داشته باشید به تکه های بیشتری نیاز دارید. برخی از این مبل ها با طراحی خلاقانه امکان کم کردن تعداد و یا فضای جاگیری این مبل ها را کم می کنند.

مبل های راحتی تختخواب شو یا فوتون (Sofa Beds / Futons / Clik-Claks)

همانطور که از نام مبل های راحتی تختخواب شو پیداست از این مبل ها هم برای نشستن و هم برای خوابیدن می توان استفاده کرد. با توجه به روند رو به رشد آپارتمان های کوچکتر، وجود مبل های Futons در این خانه ها ضروری است.

مبل راحتی کلاسیک (The Classic Round Arm Sofa)

مبل راحتی کلاسیک یکی از پر طرفدار ترین مبلمان در جهان است و انواع مختلفی مانند مبل کلاسیک اتریشی، مبل کلاسیک مدرن، مبل کلاسیک فرانسوی و … را دارد.

مبل راحتی کلاسیک (The Classic Round Arm Sofa)

مبلمان رترو با بازوی مربعی (The Retro Square Arm Sofa)

به طور خاص، مبلمان رترو به طرح ها و مبلمانی باز می گردد که در دهه‌های 50 تا 80 میلادی محبوب بودند. مبل های یکپارچه با بازوهای مربعی اندازه ایجمع و جور دارند که طراحی فرم خاص دسته هایش باعث شده که فضای زیادی اشغال نکند و به سادگی با سایر وسایل در فضا ترکیب زیباییی ایجاد کنند.

مبل استکهلم (The Hard Wedge Arm Sofa)

اگر هر چند وقت به IKEA مراجعه کنید، سریعاً جذب مبل مدل استکهلم IKEA خواهید شد. اما این سبک از بازو را می توان در بسیاری از مبل ها یافت. کمر بالایی که معمولاً با بازوهای سخت همراه است. این نوع مبل ها برای یک اتاق نشیمن یا یک اتاق خانوادگی عالی هستند.

مبل بازو گرد (Rounded Wedge Arm Sofa)

زاویه بازو به سمت خارج اما بسیار گرد است و بنابراین بسیار راحت است. این نوع طرح، یکی از محبوب ترین طرح هایی است که طراحال مبل راحتی از آن استفاده می کنند.

مبل راحتی شیب دار (The Sloped Arm Sofa)

یک دیگر از طرح های قدیمی محبوب مبل راحتی، مبل Spoled یا شیب دار است. مبل IKEA Farlov یکی از مبل های کمپانی IKEA از این نوع طرح مبل راحتی است. شیب ملایم برای بازو باعث حساس راحتی هر چه بیشتر این مبل می باشد. این سبک از دیرباز جزء اتاقهای نشیمن بوده و بسته به نوع چیدمان و سبک پاها، می تواند رسمی یا طرح خیلی معمولی داشته باشد.

مبل راحتی کلاسیک مدل انگلیسی (English Roll Arm Sofa)

مبل راحتی انگلیسی با داشتن بازوهایی کوچک و پشتی با ارتفاع بالا شناخته شده است. مبل کلاسیک انگلیسی از نمونه مبل های زیباییست که معمولا با هر منزلی با هر دکوراسیونی قابل تطبیق می باشد . رنگ پارچه این مبل قابل تغییر با رنگ دکوراسیون شما است.

مبل پشت شتری (Camelback Sofas)

برخی ممکن است ظاهر این مبل را با طرح های قدیمی مبل و مد گذشته اشتباه می گیرند اما همچنان بعد از 300 سال همنان محبوب است.

مبل های باربل (Barrelback Sofas)

یک نوع مبل بسیار ساده که به طور مناسب از آن نام برده می شود زیرا انحنای پشت همه راه را به بازوها می کشاند.

مبل راحتی بالدار (Wingback Sofas)

یکی دیگر از مبل های کلاسیک محبوب مبل راحتی است، این سبک از مبل در واقع در دوران مدرن از بین می رود. با این حال، صندلی بالدار هنوز هم یکیی از محبوبترین است.

مدل مبل چستر فیلد

مبلمان چستر به مدل مبل هایی گفته میشود که از پارچه های پرز دار تهیه میشوند و روی آن ها دکمه کاری شده است, این سبک مبل ها دسته های لوله استوانه ای بزرگی دارند که کاملا مجلل و اشرافی اند. مبلمان چستر راحتی هستند و مدل های چرم آن ها طرفداران بیشتری دارد, مبلمان چستر دکوراسیون منزل را فوق العاده مدرن و شیک می کنند.

مبل راحتی بدون بازو (Sofas With No Arms)

مبل احتی دسته چوبی (Sofas With Wooden Arms)

مبل راحتی پشت بلند  (High Back Sofas)

لینک کوتاه مقاله: https://mini-magazine.ir/?p=8

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *